هنرمندان اثر نمایشی "زمان متوقف شد" برای رقابت ملی راهی جشنواره تئاتر شبستان شدند
هنرمندان اثر نمايشي "زمان متوقف شد" براي رقابت ملي راهي جشنواره تئاتر شبستان شدند

هنرمندان اثر نمایشی "زمان متوقف شد" برای رقابت ملی راهی جشنواره تئاتر شبستان شدند

بچه مسجدي هاي گروه نمايشي "صداي آب" از کانون فرهنگي هنري امام رضا عليه السلام گرمه عازم رقابت هاي ملي نخستين جشنواره تئاتر شبستان در پايتخت ايران اسلامي شدند.
شناسه خبر : 60731 تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۰۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛  «مصطفی شکاریان» از هنرمندان مسجدی و  کارگردان اثر نمایشی "زمان متوقف شد" با اعلام این خبر گفت: پس از ارزیابی  داوران در مرحله بازبینی جشنواره ملی تئاتر شبستان، این اثر نمایشی  به مرحله  رقابت ملی راه یافت  و هم اکنون عازم محل برگزاری این جشنواره هستیم.

 

وی  زمان برگزاری این جشنواره را  13 الی 18 اسفند ماه جاری در 14 مسجد شهر تهران طبق جدول اعلام شده از سوی دبیرخانه برگزاری آن  اعلام کرد و گفت: گروه نمایشی صدای آب با کار نمایشی حاضر در این عرصه رقابتی ملی 5 اجرای عموم خواهد داشت.

 

شکاریان در توضیح بیشتر اجراهای عمومی نیز اضافه کرد:  دوشنبه، چهاردهم اسفند در دو زمان ظهر  و غروب پس از اقامه نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء به ترتیب نمازگزاران مسجد صاحب الزمان (عج) و مسجد الجواد (ع) میزبان هنرمندان اثر نمایشی "زمان متوقف شد" خواهند بود.

 وی همچنین ادامه داد: سه شنبه، پانزدهم اسفند ماه جاری مسجد الجواد(ع)  پس از اقامه نماز ظهر و عصر  و نیز چهارشنبه، شانزدهم و پنج شنبه، هفدهم اسفند، هر دو پس از نماز مغرب  و عشاء، پذیرای علاقمندان و تماشاگران در مساجد ثامن الائمه(ع) و جامع ثامن الائمه (ع) خواهیم بود.

 

شکاریان به معرفی عوامل اجرایی و توضیحی اجمالی در خصوص نمایشنامه  این اثر پرداخت و گفت: دکتر "مجتبی طالبی"  نویسنده نمایشنامه، موسیقی کار "محسن اربابی"، گریم اثر توسط  "ساغر یزدانی"  و منشی صحنه نیز "زینب دوست محمدی" به عهده دارند.

 

وی "زینب شهسوار"، "محدثه خراشاهی"، "زینب اکبرزاده"، "الناز میرزاپور"،  "ساغر یزدانی"، "محسن اربابی" و نیز "مصطفی شکاریان" را به عنوان بازیگران این اثر نمایشی معرفی کرد.

کارگردان اثر نمایشی  راه یافته به مرحله کشوری نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان در پایان توضیحی در خصوص داستان و روند روایت این کار نیز داد و گفت: "زمان متوقف شد"  نگاهی نو و شاعرانه است که با روایت چهار مادر تاریخ ساز؛ حضرت مریم(س)، آسیه مادر حضرت موسی(ع)، حضرت رباب (س) مادر حضرت علی اصغر (ع) و  مادری فلسطینی و شهید پرور، تقابل حق و باطل را در زمانهای تاریخی مختلف به رشادت های معاصر  در برابر اسرائیل غاصب به هم گره می زند .

 

پایان /